sociala medier och det egna jaget

Har läst en del om sociala medier och användningen av dessa. Även de möjligheter som de ger till att knyta nära relationer till individer som man kanske annars aldrig skulle ha träffat. Så nu har jag uppdaterat linkedin, skrivit i yammer, aktiverat facebookkontot för att kunna göra inlägg i forskarfredagsforum och innovationsforum, …. Men även om jag aktivt använder mig av dessa fora så känner jag mig obekväm att skicka inbjudningar/vänförfrågningar, vet inte riktigt vad jag vill med mitt facebookkonto, osv. Så jag känner att jag inte är riktigt hemmastadd i den världen. Det skrämmer mig lite att andra ska kunna göra sociogram på mig och göra en bedömning om jag är intressant eller inte – utan att veta med vilken ambition jag går in i medierna. Hur kommer vi att bedöma personer i sociala medier, hur kommer det att skilja sig från hur vi ser på människor i verkliga livet?

Lena Finne Jansson

2 thoughts on “sociala medier och det egna jaget

  1. Hej Lena,
    Kul att läsa ditt inlägg. Jag har använd mig av sociala medier rätt länge och jag är fortfarande lika entusiast. Ta ett steg i taget. Det ger sig. Sociala medier handlar bl a om attityd och att bry sig, det är som som i det verkliga livet eftersom vi har med människor, med individer att göra.

Kommentera

